Vorbeste vinul

Prolog: am ca sursa de inspiratie directa articolu' unui amic ce se incapataneaza sa nu bea cafea,ci ceai. Si sa minta cu nerusinare. In articolu respectiv se descriau nivelele de betie crunta pe care o persoana le poate avea pe modelul "cum stii daca esti suficient de beat." Noh,eu fac altceva. Voi face portretele-robot ale celor turmentati. Si pentru ca am in fundalul povestirilor cazuri reale,nu voi da nume. Din motive evidente.

Povestea nr1:"prescolarul"

Ora patru noaptea. locatia:clubul din oras,singurul deschis la acea vreme. Personajele principale sunt doi prieteni foarte buni,amandoi pusi pe fapte mari . O bere,doua,trei si deodata, cei doi au uitat clasele primare in care au invatat sa innumere. Sau sa vorbeasca. Defapt,la o privire mai atenta,cei doi au uitat sa mearga,au uitat drumul spre casa, sprijinindu-se reciproc "prietenul la scoala de sprijin se cunoaste". Apoi momentul in care cei doi se lasa pagubasi, se aseaza in mijlocu' drumului si asta pentru ca, pe de o parte a uitat cum sa stea in picioare, pe de alta fiindca e vorba de "curaj,tata". Adica tre' sa fii extrem de curajos sa te asezi in mijlocul strazii. Sau extrem de prost.

Cand o masina aproape il calca pe unul dintre cei doi,celalalt se ridica si ii sparge parbrizul soferului. Acum ramane la atitudinea fiecaruia. Cine a gresit: betivul ca a vrut si el un pic de spatiu intim, sau soferul care a franat,lasandu-l pe babuin sa traiasca.

Portret robot: turmentatul ajunge sa uite tot,absolut tot , inclusiv faptul ca e om. Se comporta,deci, ca un urangutan sau alta primata subevoluata.


Povestea nr2:"revelatorul"


Dupa 3 ani de iubire pasionala, Titi Nelu Popicila e parasit de iubita sa, Steluta Verginica. Suparat,suparat e doamne, iara,suparat, acesta isi inneaca amarul in crasma orasului (la doru,pentru cunoscatori), unde doarme timp de 4 zile. Verginica ii simte lipsa lu' Nelu,se intoarce pentru impacare, dar pe timpul betiei, Nelu a realizat ca Verginica i-a facut doar nenorociri in toti cei 3 ani de relatie. Ca atare, la momentul revederi, o bate pentru greselile ei,a familiei sale,a cainelui ei, a prietenelor sale. A prietenelor prietenelor sale. Ale Evei.


Portretul robot: betivul are revelatia divina, cunoaste toate raspunsurile existentiale. Drept urmare, el ii poate judeca pe cei pacatosi .Un fel de Mesia pe pamant.



Povestea nr 3:"matematicienii"

Alti doi prieteni. In acelasi club. Acelasi numar de beri la bord,adica "fara numar". Dornici de afirmare in plan profesional, dar si cleptomani, acestia fura din club doua pahare si o scrumniera. Cum poti imparti 3 la 2? ei,asta s-au intrebat si eroii nostrii! Pe drumul de intoarcere spre casa are loc urmatorul dialog:

" -baa..deji..iau io bharele..du scrmnieraaa...daaaa?
-nu, io iau baharele, du scrumniiieraaa
-ba... du sa suji p**a...
-ba duu..
-ba?
-daaa? ..fajem 69!"

Portretul robot:acesti betivi cunosc tainele matematicii! diferentialele! tooot!


Povestea nr4:"transcenderea si fantasticul"

Aceasta povestire are un caracter fantastic, precum"sarmanul Dionis" al lui Eminescu. Nu se stie cine a fost cel care a facut toate acestea. Precum Stavrache in "in vreme de razboi" a lui Caragiale. Pentru ca nu poate deosebi visul de realitate. Pentru ca vede pitici verzi scaldandu-se in covor. Si isi aminteste clar ca nu are covor!

Pentru ca e convins ca se afla la piscina,si e gata sa sara la trambulina, pana cand o forta divina il opreste si zice:
-BA PROSTULE, ESTI LA ETAJU' PATRU!

Ce e real? Ce e fantastic? Nu se stie. Portretul robot: personajul are transcenderi si experimenteaza catalepsia. Asadar,o rapacitate absurda si inumana este raspunzatoare de involutia pshica a personajului pana la starea dementei. Asadar,nu stie ce am scris aici. Nu ai teama..E DOAR O ILUZIE OPTICA!


Epilog: sunt prea multi betivi pe lumea asta. si nu stim.. vorbeste vinul pentru ei, sau in vin sta adevarul?

11 păreri geniale:

oanaaaaaaa spunea...

imi place:))))

catalin spunea...

ce sa zic :)) prea tare :D imi placi mult astept si alte articole bafta.:D

andryuu spunea...

Dupa ce am citit ce ai scris tu mai sus si ce am scris eu pe blog mi-am dat seama de un lucru tragic. Scrii mai bine decat mine adica mai interesant si nu stiu daca e vorba de experienta :) Probabil ai mai mult talent decat mine , talentul il ai sau nu-l ai si stilul nu-l ai il esti. Oricum ma bucur ca te-am inspirat si/sau multam de reclama. Raman dator cu o guma TURBO!

PS nu stiu de ce felu in care ai aranjat tu textul imi aduce aminte de "Amintiri din epoca de aur" (probabil pt ca l-am vzt relativ recent)

varza.totala spunea...

o da...;)) recunosc personajele:)).....dar....nu dezvaluim identitatea:-$.....e tare;)

cafeaua de dimineata spunea...

ia sa-mi dai guma aia turbo!
si da,e vorba mai degraba de experienta,scrii de un miliard de ori mai bine decat mine la inceput,mie inca mi-e rusine cu ce scriam pe atunci. si da,m-ai inspirat pentru ca mi-a placut cum ai pus problema. si m-a si amuzat. felicitari,esti muza. ha.:P

cafeaua de dimineata spunea...

@varza.totala: eram sigura ca vei recunoaste personajele. da,sa nu dezvaluim identitatile!

Simplu spunea...

Baieu nu recunosc personajele. E de rau ?!
Da' stii ca sunt mai multe, portrete robot, asa cum le-ai numit tu, ale betivilor. Chiar am sa stau sa reflectez asupra chestiei asteia, poate imi iese un fel de lista.

cafeaua de dimineata spunea...

@simplu: pai varza.totala e Gabi,ma frend , deci ea recunoaste personajele :P te pun pe ganduri,cand faci lista ma anunti

CarmenPunkGirl spunea...

ahaaa...deci e inspirata din anumite personaje reale ;)
acum ma gandesc, daca esti betiv, de care e mai bine sa fii?

cafeaua de dimineata spunea...

uite asta e o intrebare existentiala:))

Anonim spunea...

Wai, de ce totul imi apare ca o iluzie optica? (*sughitand si mergand impleticit*) (Robo')

top