Despre noi doi

Un fel de motto: "un actor trebuie sa fie stralucit doar pe scena. intra,e personajul, il traieste,isi primeste aplauzele si pleaca. Dincolo de scena e acelasi. Dar el,mai mult ca oricine,simte trairile din spatele cuvintelor. Zambeste,dar stie ce gandesti"


I. Inchide cartea.. se lasa usor pe spate. Injura in gand,inchide ochii, ii deschide. Sus-carti, jos-carti, in jur-carti. Sub fotoliu-carti.. le-a citit pe toate,unele i s-au intiparit in minte,stie fraze intregi, pagini,toate sunt acolo. La ce dracu' ii ajuta? La nimic.

II. Afara,ploaia nehotarata, ca o virgina la prima incercare. Soare,ploaie. ploaie. soare. ploaie. ploaie. soare. Nu s-a sinchisit sa-si ia umbrela,nici hanoracul nu-l ajuta prea mult. Ingropat in cutele materialului gri,ploaia e un spectacol 3-D. Merge.

III. Afara e soare; uraste soarele,lumina puternica e izbitor de stupida,caldura parca-i opreste gandirea. "deci,azi stau in casa iar.. sau nu." Nu mai are nici tigari,nici cafea,foame nu-i e,dar tre' sa iasa.

IV. Are parul albastru pentru ca asa vrea el. Sa nu-l descrie lumea "blond,brunet,saten". Sa nu-i spuna nicio pitipoanca cu pretentii de femeie fatala "vaai,ce par ai!". Mai demult,l-a oprit una pe strada si i-a zis o chestie asemanatoare.

A privit-o sictirit. In mintea lui i-a dat o palma peste fata puternic tapetata cu fond de ten "taci,fa". Plus un pumn intre sani. In realitate, a mers mai departe, fara sa scoata vreun cuvant.

V. La magazin,aglomeratie. Un tip in spatele ei ii fixeaza fundul. Obsedat. Disperat. Mori,ma! O punga de cafea. Un pachet de tigari,tari. Nu,nu vrea mentolate, are de gand sa-si distruga plamanii,un fel de masochism extins.In spatele ei,acelasi tip. Ea cere un pix. da,un pix,nu conteaza culoarea. Se intoarce catre tip,ii scrie pe mana un numar de telefon. El se bucura ca un babuin cu multe banane in fata, fara sa stie ca numarul este al fostului ei prieten. Ea pleaca. In spatele sau,tipu' isi cumpara o cartela cu multe minute.

VI. Dumnezeu e pictor. artist. mai ales,actor. joaca pantomima, chiar se descurca. Ce naiba l-a apucat cu Dumnezeu,nu stie. Rade. In autobuz,lumea il priveste ca pe un nebun. Intoarce privirea catre geam si rade mai tare. Anti-social thing.

VII." Ma inteapa inima,pun pariu ca e de la cafea. Cafeaua e ca iubirea.. iti place la inceput,apoi te distruge,apoi vrei sa scapi de ea,dar stii ca fara ai fi distrus. Nu stiu de ce iti scriu,m-am tampit de tot de cand te stiu. esti ca prafu' asta maroniu,un ceva care ma tine in viata. Si totusi inutil. sau util. Dracu' stie. Dracu' sa te ia, sa te aduca la mine. Raiu' e de cacat, been there. iti lalaie doi ingeri galbejiti.

"Dumnezeu zambeste ca tampitu' , si atat. Ma rog ,asa mi l-am imaginat..mi-e dor"

VIII. Cand frigul iti intra in oase,nu-ti mai pasa de iubire. Sau era invers? defapt,cand frigul te prinde in hanorac si pantaloni scurti,gandirea nu e tocmai limpede. Si cand ploua, castile-n urechi nu functioneaza drept umbrela, iar vesurile melodiei preferate iti par propriile ganduri. Deci.. cand ploua,e frig... si nu gandesti corect. filosofia lui de moment.

IX. Tenesi,blugi, tricou alb. nemachiata,cu parul strans in coada, musca usoor o bucata de ciocolata. De parca ar face dragoste cu bucata de ciocolata.. pana la urma,doar ea ii aduce fericire si placere. S-ar mai gandi la cateva placeri,da' parca nu i se mai par normale. Se ridica si o suvita i se desprinde din parul legat strans.. Aluneca usor. O mangaie pe gat. Ajunge pe buze. Intoarce capul,isi prinde parul mai bine. ia fixativul si il foloseste pe post de microfon. se descopera in actiunile sale,se opreste, isi imagineaza ca e privita si se cufunda in fotoliu razand in hohote. Cine sa o vada?

X. " Defapt,filosofia cafelei e mai adanca. oamenii se bazeaza pe lichidu' asta si au crezut mult timp ca el le va zice viitorul. incercau sa-l vada pe fundul cestilor. Si nimic.Iar Dumnezeu.. e un tip fain,tre' sa recunosti. multi l-au iubit fara sa stie cine e, unde e,cum e. au avut incredere in el. As putea spune ca-mi esti dumnezeu. Poate scrisu' asta e o spovedanie"

XI. Si lumea de pe strada i se parea arsa. soarele bate puternic. Pe colt,cateva tarfe ranjesc murdar. Soarele te carbonizeaza,un incendiu urias. Cel putin,ea ii vede pe toti ca niste muste cautand un bec.Cu tigarea-n mana, i se parea ca face concurenta. "intr-o zi,soarele o sa ne arda pe toti".


XII. Culoarea i se ducea,in jos, ca cerneala. Ploaia ii batea trupul si,la dracu' n-avea nicio problema. Cand a ajuns acasa,a trantit usa,apoi s-a lipit de pereti,ca de prietenul cel mai bun. Cu ochii inchisi isi dadu seama ca,defapt,nu stie ce vrea.Ca acasa e foarte bine, "departe" e mult prea departe pentru el. Grijuliu,isi aseza rucsacul langa pat. Fie ce-o fi.

XIII. "Mai stii cand am plecat amandoi, era 3 dimineata, in Fagarasi, fara telefon,fara lume,doar.. doar noi doi? si 3 zile ne-au fost de-ajuns sa stiu ca am gasit ce vroiam, ca am cautat indeajuns de mult. Cand ne-am intors, mama isi cauta sufletul. Si m-a certat,dar eu imi aduceam aminte de tine si zambeam atat de larg incat s-a oprit. in mintea mea, muntele inca zambea,tu zambeai,copacii, inaltimea,pietrele. Iar tu ai mai stat o noapte cu mine. Cand am facut dragoste,defapt faceam sex salbatic. Si cand am ramas singura pentru tine ploua,pentru mine era soare. Si cand ai vazut pentru a doua oara muntele,era mai pustiu.Iar mie mi s-a parut un oras idiot. te rog,zi-mi ca n-a fost doar in capul meu.. cum ar fi sa stiu ca cele mai frumoase amintiri sunt fabricate de mintea mea?

XIV. "plec iar pe munte. Dar te iau cu mine-n gand, in mine. Esti a mea,sunt al tau. Aici ploua,e groaznic,dar rezist,nu ma omoara. La tine e soare,stiu..Imagineaza-ti ca esti cu mine. Si zambeste"

...cei doi se ridica si pleaca in pozitii diferite.

Se intorc,fac plecaciuni in fata publicului, acesta se ridica si aplauda frenetic. Sunt actori buni.

13 păreri geniale:

Simplu spunea...

Asta e unu' din articolele alea foarte misto, dar la sfarsitul careia nu ai nimic de spus. Si te oftici. Eu ma oftic...

Simplu spunea...

Imi place cum suna... "cele mai frumoase amintiri sunt fabricate de mintea mea". Daca o adaptez putin la mine, as spune ca 'cele mai frumoase momente sunt fabricate de mintea mea!'... Trist, jur!

cafeaua de dimineata spunea...

pentru ca cele mai frumoase amintiri sunt in mintea mea

CarmenPunkGirl spunea...

Are dreptate Simplu, n-am nimic de zis, doar de admirat.

cafeaua de dimineata spunea...

eu nu inteleg de ce se oftica amicu' simplu

Simplu spunea...

Nu ai trait niciodata sentimentu' asta ?! Mi-e greu sa cred... Pentru ca nu ma prea pot impaca (,) cu mine atunci cand nu am nimic de spus. Trebuie neaaparat sa am o replica...

Zâna spunea...

Muntele ne-a desparteit si pe noi de atata timp cum la un moment dat ne-a legat,dar nu destul de strans ca sa nu ne distrugem repede!

cafeaua de dimineata spunea...

@simplu: pana la urma,ai avut replica
@zana: ambiguu,dar am prins ideea :)

Dog spunea...

Foarte mult sentiment pus

Bizzar4u2 spunea...

prafu' asta maroniu.....Si totusi,inutil...sau util ~ Deci.. cand ploua,e frig... si nu gandesti corect. filosofia lui de moment. Si zambeste :)

El spunea...

Și zâmbesc..

worsakeend spunea...

Aplauze..

cafeaua de dimineata spunea...

adevarul e ca aplauzele lipseau

top