prima pe anul asta


( am scris astea aici nu pentru că sunt cine ştie ce, ci pentru că era blogul cam pustiu.  Nu sunt poezii, sunt doar exerciţii. Nimic altceva. Promit să revin cât pot de curând.)

care-i treaba cu toata linistea asta?
ati tacut toti, deodata
ati amutit
v-ati nascut tipand, ati urlat de bucurie,
ati gangurit, ati ras, ati innebunit parinti
bunici
vecini
matusi
si acum taceti
a dat tacerea-n voi ca-n stanele de piatra
(va miscati, de altfel, la fel de incet)
ati tacut, pamantilor
ati tacut, obiectelor
ati tacut acum, cand cerul asta are nevoie de furtuni

care-i treaba cu toata ploaia asta, de primavara?
cu copacii astia uscati si mici
cu tufisurile astea, bobocind de gunoaie
cu strazile astea, pavate cu adidasi si anvelope
n-am inteles
de unde atata ploaie calda, daca voi
ati orbit?

ati orbit, vazatorilor!
ati orbit,
acum ati orbit, cand soarele arde atat de aproape ca musca din fata
atat de aproape, de parca doarme langa noi in pat
de parca se fute cu noi, scuzati-mi expresia
de fapt, ce sa auziti...
ati surzit.
sunteti mai surzi decat mamaia mea Olimpee
si tot ca ea, nu mai simtiti gustul a nimic

in fiecare dimineata, radeti cascaval
pe painea aia arsa in suruburi, lite si curent electric
beti fiertura aia de plante pisate cu azotati
bagati o leguma crescuta-n cutiute gri
in fiecare dupa-amiaza va rotiti ceasurile
cu degetele lungi, slabe, crescute-n eprubete
ojate sau pictate artificial

in fiecare seara mancati desi sunteti la regim.

hai sa terminam cu glumele astea.
hai sa termin dracului cu spovedania
am ajuns sa ma uit in oglinda
si sa vorbesc la persoana a doua.
plural.

0 păreri geniale:

top